مکاتبه قبلی به عمل آمده، مبنی بر درخواست مساعدت در خصوص دانشگاه جدید التاسیس ایرانیان به استحضار می‌رساند: متاسفانه پس از ارسال نامه مذکور، از جانب مسؤولان نهاد ریاست‌جمهوری و وزارت دادگستری، اقدامات غیر قابل توجیهی در رابطه با تخلیه ساختمان لادن صورت گرفته که طی روزهای گذشته، بر شدت آنها افزوده و زمان تخلیه ساختمان، حداکثر تا پایان آبان ماه تعیین شده است. لذا با توجه به اینکه احتمالاً جنابعالی در جریان امر قرار ندارید و موافق این رفتار نمی‌باشید، لطفا دستور رسیدگی صادر فرمایید.

آقاي بقايي البته اين ابهام را براي رييس‌جمهور و همچنين افكار عمومي روشن نكرده است كه به چه دليل بايد يك ساختمان دولتي و متعلق به بيت‌المال، در اختيار يك مركز بخش خصوصي (دانشگاه احمدي‌نژاد) قرار داشته باشد كه از رييس‌جمهور درخواست عدم تخليه آن را مي‌كند؟ به زعم ايشان رييس‌جمهور و وزير ايشان چگونه مي‌تواند موافق ماندگاري تشكيلات آقاي احمدي‌نژاد در يك ساختمان دولتي باشد؟ كجاي قانون چنين اجازه‌اي را به مسئولان دولت مي‌دهد؟ بايد از آقاي بقايي پرسيد يادتان رفته است حتي يك اتاق چند متري را از رييس‌جمهور سابق (آقاي خاتمي) گرفتيد و هيچگاه هم به ايشان مجوز فعاليت فرهنگي بنياد باران (آنهم با هزينه خود و دوستانش) را در طول 8 سال نداديد؟

چگونه حالا از رييس‌جمهور مملكت درخواست فراقانوني داريد تا امكانات بيت‌المال را در اختيار يك مركز خصوصي قرار بدهد و ايشان را به اينكه در جريان امر قرار ندارد، متهم مي‌سازيد؟  كدام «جريان امر»؟ كدام ماده قانوني چنين اجازه‌اي را به رييس‌جمهور داده است كه ايشان را صراحتا به اقدامات غيرقابل توجيه همكارانش در دولت يازدهم متهم مي‌سازيد؟ اتفاقا آقاي روحاني اگر از حقوق مردم كوتاه بيايد «اقدام غيرقابل توجيه» خواهد كرد، نه اينكه در مقابل انتظار فراقانوني قاطعانه بايستد.

در همين حال به گزارش سايت هشت صبح، ساختمان لادن همان ساختمانی است که محمود احمدی‌نژاد و یارانش پس از اسباب کشی از پاستور به آنجا اسباب کشی کردند و جلسات خود را در آن تشکیل می‌دادند. هنوز چندماهی از این اسباب کشی نگذشته است که ماموران پورمحمدی وزیر معزول احمدی‌نژاد که در دولت روحانی سمت وزیر دادگستری را برعهده گرفته، به در ساختمان لادن رفته و خواستار تخلیه آن توسط احمدی‌نژاد و یارانش شده اند.

در هفته ای که گذشت دو اتفاق مهم روی داد. اتفاق اول روز سه شنبه بود که ماموران وزارت دادگستری بعد از مراجعه برای تحویل گرفتن ساختمان لادن با دربسته برخی اتاقها و طبقات مواجه شدند. اتفاق دوم روز تاسوعا بود که یاران احمدی‌نژاد از لادن اسباب کشی کردند. اموال اداری ساختمان لادن هم که بخشی از بیت المال بود و معلوم نیست با کدام مجوز به این ساختمان منتقل شده، به نهاد ریاست جمهوری منتقل شد. روز چهارشنبه برخی منابع از حضور اكثر اطرافيان احمدي‌نژاد در لادن خبر دادند...

در هرحال به نظر مي‌رسد در طول اين هفته و با پايان آبان ماه، تيم احمدي‌نژاد بايد اين ساختمان دولتي را محترمانه ترك نموده و خودشان با هزينه‌هاي شخصي‌اشان مبادرت به تهيه ساختمان و امكانات براي تشكيلاتشان بكنند.