تذکر درباره بازداشتگاه‌هايي که قابليت اصلاح ندارند

خبر ديگر اين كه رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأميني و تربيتي کشور گفته: طبق بازديدهاي صورت گرفته از سوي مديران استان‌ها از بازداشتگاه‌ها قرار شد ايرادهاي بازداشتگاه‌هايي که شرايط نگهداري متهمان را ندارند برطرف شود و اگر بازداشتگاه‌هايي قابليت اصلاح ندارند از پذيرش متهمان در آنجا خودداري شود. غلامحسين اسماعيلي با اشاره به صحبت‌هاي اخير رئيس دستگاه قضا مبني بر نظارت سازمان زندان‌ها بر بازداشتگاه‌ها، گفته: بعد از سخنان رياست قوه قضائيه جلسات متعددي با نيروي انتظامي و مديران استان‌ها برگزار کرديم و آن‌ها را موظف کرديم از بازداشتگاه‌هاي نيروي انتظامي در استان‌ها بازديد کنند.

بازداشت نويسنده مقاله روزنامه بهار

شنيديم كه نويسنده مقاله روزنامه بهار بازداشت شد. علي اصغر غروي، عضو شوراي مركزي نهضت آزادي ايران صبح روز يكشنبه در اصفهان احضار و سپس بازداشت شد. گفتنی است درپي درج مقاله وي روزنامه بهار توقيف شد.

ترديد در نقش جيش‌العدل در ترور دادستان زابل

با خبر شديم كه يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تأكيد كرده شواهد و قرائن حكايت از آن دارد كه گروه جيش‌العدل در ترور دادستان زابل نقشي نداشته است. سيدباقر حسيني اظهار كرده: گروه جيش‌العدل تنها خواسته از حادثه رخ داده براي دادستان زابل استفاده كرده و با بهره‌برداري از اين فرصت خود را به نوعي مهم جلوه دهد. منصور حقيقت‌پور نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي نيز در گفت‌وگو‌يي تأكيد كرده حادثه ترور دادستان زابل هيچ ارتباطي به موضوع سراوان ندارد و به دلايل غيرسياسي اين كار انجام شده است.

زريبافان: ارتباطي با احمدي‌نژاد ندارم
خبر رسيده كه مسعود زريبافان رئيس بنياد شهيد در دولت احمدي‌نژاد در واکنش به تحقيق و تفحص از سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران گفته: تحقيق و تفحص مجلس درواقع نگاه شخصي برخي نمایندگان است زیرا بنياد شهيد از پاک‌ترين نهاد‌ها است و پاک‌ترين افراد در آن کار کردند و همه اين موارد دعواهاي شخصي است. زريبافان در پاسخ به اين سؤال که آيا هنوز با احمدي‌نژاد ارتباط داريد اظهار داشته: ديگر هيچ ارتباطي با وي ندارم.

مقام امريكایی: حماقت فرانسه موجب نااميدي نشود
دست آخر اين كه يك مقام سياسي سابق امريكا، استدلال وزير خارجه فرانسه را درمخالفت با توافق هسته‌اي ژنو بسيار احمقانه دانسته وگفته: اتحاد نامقدسي ميان رياض و تل آويو براي تخريب گفت‌و‌گوهاي هسته‌اي شكل گرفت كه خود را در موضعگيري فرانسه نشان داد اما اين موضوع نبايد ايران و امريكا را در رسيدن به توافق نااميد كند. لري ويلكرسن افزوده: باعث تأسف است كه بحث منفي فرانسه به يك روند مثبت ضربه زد. من فكر مي‌كنم كه تهران و واشنگتن نبايد نااميد شوند بلكه بايد به تلاش براي رسيدن به راه حل «برد- برد» ادامه دهند. وي در بخش ديگري از سخنان خود گفته: رئيس جمهور امريكا درك كرده كه ايران باثبات‌ترين كشور منطقه به شمار مي‌رود. اوباما مي‌داند براي حل مسائلي كه دامنه آن از سوريه و عراق تا افغانستان و خليج‌فارس را در بر مي‌گيرد، اسرائيل و عربستان نمي‌توانند مؤثر باشند. تنها نيروي مؤثر ايران است. براي همين لازم است كه مسائلش را بايد با تهران حل كند تا بتواند از ظرفيت ايران استفاده نمايد.