دكتر علي مطهري درباره اظهارات دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهور در جمع فرماندهان سپاه گفت:جناب آقاي روحاني رئيس‌جمهور در مجمع سالانه فرماندهان سپاه فرمودند:"بنده شايعاتي را كه راجع به سپاه در حوزه اقتصادي مطرح مي‌شود اصلا قبول ندارم. سپاه رقيب مردم و بخش خصوصي و مثل پيمانكارهاي معمولي نيست."
به نظر مي‌رسد كه اين سخن آقاي رئيس‌جمهور بيشتر جنبه نصيحت و بازدارندگي دارد و رئيس‌جمهور خواسته است تذكر و هشدار محترمانه‌اي به سپاه در خصوص ورود اين نيروي نظامي به حوزه اقتصاد كه در دولتهاي نهم و دهم به اوج خود رسيد، بدهد، و الا بسيار بعيد است كه جناب آقاي روحاني به عنوان رئيس‌جمهور ندانند كه واقعا امروز سپاه رقيب مردم و بخش خصوصي و مثل پيمانكارهاي معمولي است و اين امر آفات و آسيبهايي براي خود سپاه و اقتصاد كشور داشته است.
آقاي روحاني اضافه كردند كه"سپاه بايد پروژه‌هاي بسيار مهمي را كه بخش خصوصي توان اجراي آن را ندارد بر عهده بگيرد". اين، سخن حقي است و مقصود نهايي آقاي روحاني هم گفتن همين جمله بوده است. ولي اين حقيقت را نمي‌توان ناديده گرفت كه ميان"بايد"و"هست"و به عبارت ديگر ميان"آنچه بايد انجام شود"و"آنچه انجام مي‌شود"گاهي فاصله زيادي وجود دارد. ما هم آرزو داريم كه سپاه فقط پروژه‌هاي بسيار مهمي را كه بخش خصوصي توان اجراي آن را ندارد بر عهده بگيرد. به هر حال از جناب آقاي روحاني صراحت بيشتري را انتظار داريم.---جمهوری